El cas 2 fa un temps que ve al centre
una mica desanimat. Ell pot fer més del que fa, però senzillament
no vol esforçar-s'hi. A casa no està motivat i el fet de veure que
el seu germà gran ha deixat els estudis no l'ajuda.
L'activitat que li vam plantejar per
tal de treballar la comprensió va ser la de definir paraules.
Semblava que havia de ser una activitat senzilla ja que fa un temps
en vam fer una de similar i la va poder resoldre sense problemes.
Però aquesta vegada semblava com absent, dispers.
Se li va plantejar la paraula “corda”
per tal que la intentés definir amb les seves paraules, abans
d'haver-la de buscar al diccionari. La seva definició va ser “un
tros de corda”. Així que vam començar a fer-li preguntes sobre
l'objecte per tal que en pogués treure diferents característiques i
definir la corda a través d'aquestes.
Vam començar preguntant-li si era un
estri o una eina, o si era un objecte... La seva resposta es basava
cada vegada en l'última idea que li dèiem (si li haguéssim
preguntat si era un animal potser hagués dit que si que era un
animal...).
Finalment li vam fer preguntes sobre la
forma que tenia, el material amb el que estava fet, la seva utilitat,
... i a partir d'aquí va anar construint la pròpia definició.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada