dilluns, 14 d’abril del 2014

Fase 4: Memòria 1

Com ja vaig explicar en el pla de treball, aquest es centra en els cassos 2 i 3.
I tal com vaig especificar en la fase 4, aquestes són algunes de les activitats que he posat en pràctica.

La setmana passada, degut a causes personals, el nen de cas 3 no va poder venir a la sessió que té programada el dilluns, i se li va canviar la sessió a dimarts, o aquesta seria conjuntament amb el cas 3. La sessió la vaig dirigir jo a partir d'activitats i material que tenia programats els quals havien estat molt ben acceptats per la tutora de pràctiques del centre. Vaig centrar la sessió en el treball de la memòria, tan visual com auditiva.

- La sessió va començar com sempre amb una petita conversa per saber lo bé que els havia anat el dia, si volien explicar alguna cosa en especial. 
Tot seguit vam dedicar cinc minutets a fer uns exercicis de brain gym dedicats a la concentració emocional, la respiració i relaxació, l'expressió oral i la coordinació. Vam fer els exercicis "el gantxo de cook" i "respiració abdominal".

- Amb la següent activitat vam treballar la memòria visual a partir de l'observació d'un dibuix. Se'ls va donar un dibuix en blanc i negre, i se'ls va donar la indicació que observessin atentament totes les parts de les que constava. Sense dir-los quant de temps tenien (15 segons), se'ls va ensenyar el mateix dibuix pintat. Passat aquest temps, havien de pintar el seu dibuix igual al de la mostra que havien observat, i sense opció de tornar a veure'l.

Finalment, es tornava a ensenyar la mostra pintada, i amb un llapis havien de corregir-se les errades. Em va sorprendre que en nen del cas 2 cometés més errades, però comentant-ho en privat amb la tutora em va explicar que aquest fa molt menys d'on pot arribar. Que no s'esforça perquè es creu incapaç de fer les coses per ell sol perquè moltes vegades si li presenta tot mastegat, però que en veritat no és així i que si ell volgués podria fer molt més. En canvi en nen del cas 3 s'esforça constantment, i encara que no ho sàpiga fer ho intenta o s'ho inventa.                                        


treball del cas 2
treball del cas 3

- Després, se'ls va plantejar una activitat de memòria auditiva en la que havien de recordar una llista de paraules. Aquesta la vam fer conjunta amb els dos nens a la vegada. Jo llegia la primera paraula de la llista i cada vegada n'anava afegint una paraula més, i ho havien de repetir en ordre primer un nen i després l'altre. En aquesta situació, el nen del cas 3 es feia més lio, i constantment desordenava la llista o es menjava alguna paraula, llavors jo li repetia la llista fins la paraula on ens havien quedat, però igualment es liava. El ca 3 va recordar ordenadament fins a un màxim de 6 paraules, mentre que el nen del cas 2 va aconseguir recordar fins a 8.
Se'ls va explicar l'estratègia d'anar-se formant una historieta amb cada paraula, visualitzant-la gràficament, per tal poder-les recordar per ordre, i la segona llista la van recordar millor.

-  Tot seguit, per trencar una mica la dinàmica, ens vam posar tots drets i el més ràpid possible ens haviem de tocar la part del cos que s'indicava.

- I per últim, Se'ls va proporcionar una imatge, la qual havien d'observar atentament tots els elements que la componien. Passada una estona se'ls cobria la imatge i havien d'escriure una llista d'un mínim de 15 elements que recordessin de la imatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada