Tal com s'especifica a la fase 4, aquesta sessió amb el nen del cas 3 la vaig dedicar a la comprensió lectora.
- La sessió va començar amb uns 5 minuts d'exercicis de brain gym. En aquesta ocasió vam fer un exercici dinàmic de marxa creuada, amb tres variants diferents, per tal de treballar l'audició, la coordinació, la percepció i la comprensió lectora.
- La primera activitat de comprensió lectora va ser una fitxa on havia de buscar les deu diferències entre dues imatges gairebé iguals. El nen va començar molt bé i molt àgil l'activitat, però a mesura que en quedaven menys, més li costava, fins al punt que es va bloquejar. Llavors li vaig tapar les imatges i li vaig demanar que respirés profundament per relaxar-se. Tot seguit va tornar a repassat totes aquelles diferències que ja havia trobat, i que amb el dit anés repassant mica en mica totes les parts del dibuix. Llavors va ser capaç de trobar les que li faltava.
- La següent activitat consistia en desxifrar un codi secret. Se li van donar diferents frases escrites en un codi d'imatges, i una taula amb l'equivalència de cada imatge amb lletra. Al principi li va costar bastant anar desxifrant el codi ja que anava mirant lletra per lletra sense repassar allò que anava escrivint. Però amb la última frase a desxifrar ja havia memoritzat aquells símbols que més es repetien, i va desxifrar ràpidament el missatge. Com a última activitat, ell mateix, utilitzant la taula d'equivalències del codi, va escriure el seu propi missatge de símbols amb bastanta rapidesa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada