La dimarts passat, en la sessió amb el cas 1 (el noi amb síndrome de down) es va canviar l'activitat que hi havia programada ja que, quan aquest va arribar va veure sobre la taula un conte de Sant Jordi que, sense que ningú li digués res va començar a llegir, i aprofitant que dimecres era Sant Jordi, vam dedicar tota la sessió a fer lectura comprensiva del conte.
Ell va començar a llegir, i quan en vaig posar al seu costat per veure com anava fent la lectura en veu alta, i per fer-li breus preguntes de comprensió, es va molestar una mica ja que en realitat el que ell feia era llegir paraules sense entendre el que hi deia, i a mi em deia que a casa no ho feia (lo de respondre a les preguntes de comprensió). A cada frase que llegia, li repetia "a mitges" el que havia dit ell, fent-li una pregunta on amb el dit li senyalava la paraula que m'havia de respondre. Ell la tornava a llegir, però llabors, jo li tornava a preguntar per si havia entès la paraula.
Per exemple:
El drac tenia molta gana, així que es va menjar totes les vaques del poble.
- Quin animal es va menjar?- jo (Llavors, si ell havia entèn la paraula "vaques" me les senyalava al dibuix).
Mica en mica, va anar llegint tot el conte i responent-me, remugant, les preguntes que li feia.
Aquest noi va deixar l'escola aquest gener passat ja que a la família se li va presentar la oportunitat de portar-lo a treballar en una empresa la qual tenen un cert nombre de plantilla amb persones amb algun tipus de discapacitat. Des de llavors, que havia fet algun pas enrere en les millores d'aprenentatge que s'havien aconseguit dins al moment. Però des de fa un parell de setmanes que ha tornat a millorar bastant el seu ritme i nivell d'aprenentatge, ja que ell mateix veu tots els avenços que està fent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada