dijous, 12 de desembre del 2013

Garantir el codi deontològic de psicopedagogs


En totes les intervencions que he efectuat i en les que he participat al centre, he pogut observar totes són tractades com a úniques, sempre considerant el context social del nen i de la família i les seves relacions socials, i oferint els recursos i eines necessàries per atendre'ls de la forma més eficaç possible. Per tant, el primer que vaig fer va ser llegir els anamnesis i historials dels casos en els que hi participava, i la tutora em va anar donant a més a més indicacions i explicacions no escrites en documents de la vida familiar i social d'aquests per tal que pogués conèixer el possible orígen de les dificultats dels nois. Més tard les observacions em van permetre conèixer els límits i possibilitats que presentava cada cas, a partir de les quals vaig poder anar introduint els meus grans de sorra, participant activament i responsablement en les intervencions, tot respectant els trets de personalitat de cada infant, el seu estat psíquic i físic.

La tutora manté regularment la comunicació amb els tutors del centre educatiu dels infants, i altres professionals que els assisteixen per tal de contrastar opinions i ajudar-se mutuament a oferir una bona atenció als infants. 
En cada entrada i sortida d'un infant al centre, sempre depenent del tipus de família i el seu interès, la tutora parla amb la família per conèixer els exercicis i progressos que fa a casa, i els aporta informació de manera informal sobre les actuacions de l'infant al centre, i estratègies que poden utilitzar des de casa per ajudar-lo.
En alguna ocasió m'ha comentat per acompanyar-la en algun curs o convenció que s'ha efectuat a Barcelona o Tarragona, la qual pot ser útil per oferir una ajuda més eficient a alguns dels casos que atén el centre. Per tant, ella va seguint una formació contínua i constant per tal de renovar tècniques i metodologies.


Codi de deontologia. COPEC Col·legi de Pedagogs de Catalunya:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada