Quan vaig començar les pràctiques, desconeixia completament amb el que em trobaria. Recordo que el primer dia estava molt nerviosa perquè la desconeixença i les novetats em fan sentir-me insegura. La veritat és que no sabia gaire bé que paper que havia de tenir jo allà i constantment m'anava movent per no ser un destorb i no molestar el transcurs de la sessió, ja que l'aula és molt petita i la tutora anava agafant material de les prestatgeries, feia fer exercissis físics als infants,... Vaig començar sent completament una observadora de les sessions, llegint tots els anamnesis i historials dels infants. Però el segon dia la tutora va voler que m'impliqués i si en qualsevol moment volia aportar alguna cosa a la sessió tenia completa llibertat, i em va anar explicant les característiques de cada cas, i les estratègies i activitats que duia a terme en cada sessió i la seva utilitat. Poc a poc, quan ja vaig anar coneixent més als nens, vaig anar aportant el meu granet de sorra. La tutora m'ha donat suport en tot moment per obrar com jo creia, tot donant-me les indicacions oportunes.
El centre és un lloc molt familiar on tots es coneixen ja que el poble és molt petit. M'he sentit com a casa i tan els nens com la tutora m'han acollit i m'han permès integrar-me amb molta facilitat.
El blog m'ha servit per anar exposant cada un dels casos, els objectius que pretenia assolir amb les pràctiques, l'anàlisi del context del centre i del paper de la psicopedagoga al centre, estratègies que he trobat interessants, temes que he observat o conversat amb la tutora, conclusions que he extret dels temes tractats, el meu dia a dia al centre amb els errors, les dificultats i les estratègies emprades per tal de solucionar-los. El blog també m'ha servit com a eina per comunicar-me amb les companyes i veure les estratègies que elles utilitzen en cada situació amb els casos que segueixen, i extreure'n recursos i idees, tot aportant-los jo també el meu punt de vista.
Conèixer tots els casos és el que m'ha permès valorar la perspectiva que pot agafar el meu projecte de pla d'actuació, les estratègies, activitats i recursos que puc utilitzar. Per tant, el meu pla s'establirà a partir dels casos 2 i 3, ja que aquests dos nens presenten els mateixos problemes encara que a nivells diferents. La tutora em va aconsellar que no l'elaborés pensant en aquests dos nens, sinó en la seva dificultat, ja que no sap quina serà la continuïtat d'aquests al centre, i si un dels dos casos falla, sempre em queda l'altre per poder efectuar la meva pràctica. Una de les motivacions en centrar el meu pla d'actuació a aquests dos casos és la bona relació que he establert amb ells, i una altra és el fet que les dificultats que presenten aquests dos nens les conec força bé ja que he tractat a l'escola amb casos similars, i per això crec que puc trobar força recursos i estratègies metodològiques que m'ajudin a fer efectiva la meva intervenció. El pla el centraré en la comprensió lectora ja que després d'analitzar-ho amb la tutora, m'ha objectat que és una de les principals dificultats que mostren, a partir de la qual sorgeixen altres de les dificultats que plantegen. Per tant, crec oportú centrar-me en aquest tema.
Aquestes conclusions no són a mode de finalitzar les pràctiques ja que, com que les segones pràctiques seguiran essent al mateix centre, seguiré assistint-hi per no perdre el fil dels casos. Per tant, són unes conclusions sobre les meves primeres observacions i actuacions, les quals no acaben aquí.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada