Ahir, com cada dimarts, vaig anar per la tarda al centre de pràctiques. Quan va arribar el nen del "cas 2", a la tutora se li va presentar una entrevista inesperada que va haver d'assistir. Per tant, em va donar quatre instruccions de la feina que s'havia de fer i em vaig queda sola a la saleta amb el noi mentre ella, al despatx atenia a la visita.
La sessió la vam dedicar a fer exercissis de lògica matemàtica. La veritat és que em vaig sentir molt a gust ja que aquest noi mostra moltes ganes per aprendre i voluntat de superació. La sessió la vaig enfocar més a la comprensió dels problemes que havia de resoldre que no pas a la verificació dels resultats numèrics. Em vaig adonar que si analitzava el problema de manera visual, li era molt més fàcil entendre les instruccions i les operacions que necessitava fer per resoldre el problema. Així que vam utilitzar diferents materials i monedes (ja que eren problemes amb euros), i els vam exemplificar a la pissarra.
Degut a que vaig haver d'aplicar diferents estratègies per tal que entengués tots els pasos que havia de segui per arribar a la solució, no vam fer més que dos exercissis. Però aquestes estratègies li van servir per tal que s'adonés de tot el procés que s'ha de seguir, i perquè el segon exercici el pogués resoldre amb més facilitat.
Bon dia, de vegades és millor estar-se més temps i fer menys feina. Aprendre una metodologia nova i esbrinar el que serà més productiu per l'alumne és un gran pas endavant. De ben segur que la tutora de les pràctiques utilitzarà aquesta metodologia amb ell.
ResponElimina