dimarts, 12 de novembre del 2013

Camp d'aplicació


Intervenció socio-educativa i comunitària 


Proposta de treball: reforç en l'aprenentatge i reeducació a partir d'intervencions individualitzades de nens d'etapes de preescolar, infantil, primària i secundària.


Principals funcions i tasques del psicopedagog en el centre:
  * Acollida, entrevista i anamnesi, a les famílies
  * Valoració de la necessitat
  * Avaluació i diagnòstic, si cal.
  * Tractament individual segons el pla terpeutic
  * Orientació i organització educativa.
  * Orientació i organització social
  * Orientació i organització personal
  * Prevenció de conductes de risc
  * Gestió de conflictes
  * Atenció, orientació i pautes familiars.
  * Coordinació amb serveis externs que intervenen en l'acció educativa.
  * Col·laboració i assessorament als tutors dels usuaris del centre.
  * Tècniques d'estudi
  *  Reforç educatiu
  * Reforç emocional.
...
Principals àmbits i/o contextos de la seva intervenció, i eines i tècniques que fa servir de manera habitual:
Personal/educatiu i empresa (món laboral). Utilitza per fer valoracions, diferents tests d'avaluació d'aptituds i cognitius, de llenguatge, d'atenció... La tècnica emprada per dur a terme tot l'exposat, és terapia cognitiva, conductual.

Perquè has escollit el camp anterior

Perquè sóc mestra, i m'interessava conèixer un àmbit d'intervenció relacionat amb l'educació dels infants, fora de la institució escolar, ja que aquesta és per la qual ja em moc habitualment.


Metodologia

Reforç als infants a partir de sessions individualitzades per tal d'ajudar-los en el seu desenvolupament i aprenentatge.


Experiència i formació prèvia en el camp d'aplicació escollit

L'experiència més propera en aquest àmbit, encara que no és la mateixa, és la tasca de mestra d'educació infantil que duc a terme en una escola pública. A part d'això, no en tinc cap altra experiència.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada